Betalingen controleren

Lees hier hoe je kunt controleren of een klant daadwerkelijk heeft betaald.

Onderwerp: 3. OrdermanagerLaatst bijgewerkt op 06-12-2021 om 11:04

Twijfel je of jouw klant de bestelling daadwerkelijk heeft betaald? Vrijwel altijd als er staat dat de bestelling is betaald via iDeal dan kun je er van uitgaan dat de klant heeft betaald. Door storingen kan het natuurlijk gebeuren dat er iets fout gaat. He kunt dan controleren of de bestelling daadwerkelijk is betaald.

Betaling controleren

inloggen

Tijdens het instellen van jouw bestelsysteem heb je inloggegevens ontvangen van jouw Online Betaal platform account. Gebruik deze gegevens om in te loggen bij: https://onlinebetaalplatform.nl/nl/login

Betaling zoeken

betaling opzoeken

Na het inloggen krijg je een overzicht met alle betalingen. Je kunt hier de betaling opzoeken door het zoekveld te gebruiken. Vul in het zoekveld het ordernummer in. Deze kun je ook zien in de tabel onder de kop “Order”.

Als er in de tabel bij status staat “Completed” dan is de bestelling betaald.

Bestelling terugbetalen

betaling terugbetalen

Klik de bestelling aan die jij wilt terugbetalen. Klik vervolgens op “Transaction” en daarna op “Refunds”. Er verschijnt nu de knop “Refund transaction” in beeld. Wanneer je deze knop aanklikt dan verschijnt er een menu waarmee de betaling terug gestort kan worden bij de klant.

Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden:

– Als je het volledige bedrag inclusief de transactiekosten wilt terugbetalen dan moet je het bedrag dat standaard is ingevuld aanpassen naar het “Max.” bedrag.
– Indien de bestelling al is uitbetaald aan jou dan kun je alleen nog terug storten via iDeal of Bancontact.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op en wij helpen je graag verder.

Neem contact op